Interessante Seite: lenkbare Militärdrachen

  • Hallo,


    ich bin gerade durch Zufall auf diese Seite gestoßen.
    Dort geht es um lenkbare Militär-drachen.
    hier der ( Link )


    Dort gibt es auch einen Trainings Film zu bestaunen. :)


    Jochen


    ps.
    Ich sehe gerade das Ralf Dietrich da mehr zu sagen könnte. :)
    - Editiert von muederjoe am 06.06.2008, 16:11 -

  • Hi Ralf,
    die Target Kites wurden ja mit einem Seitenruder gesteuert, eure scheinen keins zu haben. Gab's die auch ohne oder ist es euch irgendwie abhanden gekommen?


    Gruß,
    Dietmar

  • Zitat

    Original von DK
    hast du schon mal versucht, das Seitenruder neu zu bauen?


    im Geiste schon mehrmals 8-) sprich, ich habe alle Unterlagen hier. Alleine, es fehlt mir die Zeit......
    Ralf Maserski wollte übrigens einmal das Windensystem nachbauen - mal nachfragen was da draus geworden ist.....


    Gruss
    Ralf

  • @ Ralf
    auf einem bild der Seite ist der Drachen von hinten zusehen und die Stangen da kommen mir viel zu dick vor, wozu soll das gut sein?


    ich hab nämlich moderne Eddy´s in der grösse gesehen, und die Stangen waren viel dünner
    - Editiert von Drachenbauer am 15.06.2008, 18:53 -

  • Die "Stangen" sind tatsächlich so breit. Wenn du dir überlegst wofür der Drachen gebaut war wirst du wohl verstehen, dass er nicht gleich beim ersten Treffer in die Nähe des Mittelkreuzes in Fetzen gehen sollte. Auf See und dann noch vom fahrenden Schiff aus ist auch für einen etwas schwereren Drachen genug Wind.

  • hier noch Infos über Paul Garber:







    I never thought the day would come when I would be writing the final farewell to my very dear friend Early Bird Paul Edward Garber, age 93, who passed away in his sleep September 23, 1992 after being hospitalized. He was the first President of the Early Birds since its inception in 1929. Through the years he served as secretary, president, advisor, historian and chairman of several committees of the Early Birds. He and Forrest Wysong did the "Chirp" for many years and most recently Paul was an active member of that committee since 1985
    The National Air & Space Museum was created in 1946 by President Truman as a separate entity of the Smithsonian and Paul was assigned as its curator. He was affiliated with the Smithsonian for 73 years. In recent years, the Garber Hill Restoration Center at Silver Hill, Maryland kept him busy getting old relics spruced up for showing. Many of the famous planes on display at the Smithsonian were acquired by the Garber method (finagling). "I'll beg, or do whatever is necessary to get the old, famous airplanes for display at the museum!" and he did, ending up with the most complete collection in the world.
    Although Paul was not great of stature he was mighty in action in the aviation world and held many awards for his efforts in preserving the history and the planes of early days of flying. The later years were spent giving programs and relating the stories about the beginning and progress of flying history.
    Paul's final resting place is in Arlington National Cemetery. He was preceded in death by his loving wife Irene "Buttons" and survived by two sons, James Paul and Edgar William and a daughter Barbara Jane (Barbara passed away this past week).